woensdag 02 november, 2016

Trainen met het CrossXvest


Je trainingen een stukje zwaarder en uitdagender maken? Voeg wat gewicht toe! Afgelopen zaterdag nam ik in ‘mijn’ Crossfitbox Amersfoort deel aan een clinic van CrossXvest. En dat was best pittig! Zeker met net een training achter de rug…

Trainen met gewichtsvest

Dave kwam voor twee aaneensluitende clinics naar Amersfoort en had een hele voorraad aan CrossXvesten en losse gewichtjes van een kilo mee, die je in de vakjes van de vesten kunt steken. Langzaam opbouwen in het gebruik van gewichten in het CrossXvest geldt ook hier, net als met iedere soort training. Je lichaam moet nu eenmaal wennen aan de belasting. Maar al snel ga je de effecten merken van het trainen met extra weerstand. 14632849_860628974037218_4820851998530867461_nZo verbeter je in één training je uithoudingsvermogen en kracht, wat je vermogen ten goede komst als je regelmatig met het vest traint. Het mooie van het vest is, is dat het zo is vormgegeven en doorgetest, dat het een perfecte fit heeft. En daarmee geschikt voor heel veel verschillende sporten, zoals hardlopen, Crossfit, klimmen, kickboksen, obstacle training, etc. Wij kregen vandaag een bodyweight WOD (bodyweight kreeg vandaag een heel andere betekenis) voor de kiezen.
14581440_860630880703694_8018663012451056414_n

Heavy workout

Allereerst een weightvest vullen met twee kilo en op maat instellen. Middels een stevige klittenband- en clipsluiting is het vest om de borstkas op alle maten vast te maken. De schouderbanden zijn ook verstelbaar en daarnaast kun je zelf bepalen waar je het gewicht in het vest het fijnst vind dragen. Een springtest wees uit of het vest nog een beetje bijgesteld moest worden. Na de warming up kregen we vijf verschillende oefeningen voorgeschoteld van een minuut met 10 seconden rust tussendoor, zoals burpees, push ups, airsquats.
14563457_860629534037162_4575715921528283367_nIn een kort rustmoment werden er twee blokjes aan het vest toegevoegd. Vervolgens weer vijf verschillende oefeningen van een minuut (jump squats, nog meer push ups, lunges) met 10 seconden rust. En je raad het al, weer twee kilo in het vest erbij voor de laatste ronde. Hoe meer gewicht, hoe pittiger het werd! Burpees werden toch even een tandje langzamer genomen en het zweet stroomde van ons af. Dat ik überhaupt nog vocht in mijn donder had na de training van de ochtend… Als afsluiting deden we nog een wedstrijdje muurzitten.
14581291_860630950703687_1770163404387814064_nBest wel afgemat ontdeed ik me van het vest. Toch weer eens vaker mee gaan trainen, want hier valt voor mij nog veel te winnen!

Zelf een keer met een CrossXvest trainen? Hou dan de evenementenpagina van CrossXvest in de gaten voor trainingen, clinics en hardloopsessies.

Foto’s: Claudia Mahler

Reacties


Related Posts


Onverwachtse vuurdoop
Onverwachtse vuurdoop
Wedstrijd
Meet Me At The Bar #5
Meet Me At The Bar #5
Training
Meet me at the bar #4
Meet me at the bar #4
Training

There are no comments yet, add one below.

Leave a Comment


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.