woensdag 12 september, 2018

Sports diary #36 2018


Stilte voor de storm… een ‘echte’ rustweek, waarin ik de tijd nam om te herstellen van de trainingen van afgelopen weken, me voorbereide op wat komen gaat en weer eens ouderwets aan het taperen sloeg.

Zondag
Toch wel gek om nu zaterdags de training bij Huub te hebben en zondag ‘vrij’ te zijn. Met de trainingen van afgelopen dagen vond ik het ook wel even best om een echte Lazy Sunday in te bouwen. Na het feestje van paps gisteravond was uitslapen ook wel even goed nodig!

Maandag
De werkweer ziet er deze week iets anders uit. Omdat ik donderdag naar Tirol vertrek werk ik nu maandag, dinsdag en woensdag.

Dinsdag
Wel of niet gaan sporten? Eigenlijk wilde ik toch nog een stukje hardlopen, maar de weersvoorspellingen waren nogal slecht. Nu houdt regen me niet heel erg tegen, maar dreigend onweer wel. In plaats van hardlopen na het werk dus even de open gym in voor mijn oefeningen. En geen onweer te bekennen! Dus ik had nog best een stukje kunnen hardlopen. Mits ik niet uit mijn tight was gescheurd…

Woensdag
Het voorspelde onweer van gisteren was vandaag aan de orde van de dag. Wat een noodweer! Mijn verschoven hardlooptraining kwam mooi in de verdrukking. In plaats daarvan werd de koffer ingepakt.

Donderdag
Het leek wel in het holst van de nacht dat ik werd opgepikt door Kelly en Helmar en we koers zetten naar Tirol. Auto volgeladen en kachelen maar. Een paar files en een auto die in rook op ging voor onze neus, verder kwamen we aan in Kirchberg waar we onze appartementjes hadden. Voor mij een speurtocht via bordjes naar mijn voordeur.
Een lange reisdag werd afgesloten met ijsje in het dorp, een lekkere schnitzel in Kitzbühel en een goede nachtrust.

Vrijdag
Vanochtend konden we nog lekker uitslapen. Maar ik was al aardig op tijd wakker. De voorspellingen voor vandaag waren slecht, maar het leek uiteindelijk mee te vallen. Wandelend naar het appartement van Kelly en Helmar voor een uitgebreid ontbijt en vervolgens de hort op. We hadden vandaag lekker de tijd dus besloten eerst wat te sightseeën. Vanwege de slechte voorspellingen zochten we de droogte van een grot op waar we onze eerste hoogtemeters van het weekend maakten door in de berg flink wat trappen te moeten beklimmen de grot in. Daarna richting het festivalterrein, waar het al lekker druk was.
Kids race, startnummers ophalen, vlaggenparade, vooral kletsen met heel veel bekenden en een pastaparty. Lekker op tijd gingen we weer terug naar onze onderkomens, zodat we onze racespullen bij elkaar konden zoeken en op tijd onder de wol lagen.

Zaterdag
Aaaargg, daar zijn ze weer! De zenuwen! Voor de start van de Beast, de eerste afstand van dit weekend, zag ik er een beetje tegen op. Waarom, WAAROM wil ik in hemelsnaam een Trifecta weekend lopen? Vooral ook de angst dat ik mezelf kapot loop zorgen er altijd voor dat ik me voor de start niet zo lekker voel.
Maar als het startschot eenmaal heeft geklonken en de eerste 100m achter de rug zijn, is dat gevoel weg en ging al snel het standje genieten aan. En hoeveel leuker is het om de kilometers samen te lopen? Zo bleven Kelly en ik aan elkaar geplakt, kwamen we pas ver op het parcours Helmar tegen (die was een heat voor ons gestart), die zich iets geblesseerd had en finishten we de eerste afstand om vervolgens gedrieën de Sprint er achter aan te plakken. Die werd helemaal in stijl afgesloten en zo eindigde de eerste dag met een grote lach op het gezicht en drie medailles om de nek. De Beast was namelijk meteen mijn 2e complete Trifecta.
Nadat we ons opgefrist hadden zochten we een eettentje op om de tekorten weer aan te vullen en dook ik toch weer te laat mijn bed in, terwijl de eerste medailles aan de deur hingen te wachten op hun twee maatjes die er morgen bij zouden komen. Op naar dag 2!

Totaal loop kilometers deze week: 36 km
Jaartotaal loopkilometers 2018: 707 km

Reacties


There are no comments yet, add one below.

Leave a Comment


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.