Training

Sports diary #44 2019

Wat vliegt de tijd… Dit is alweer de laatste reis en het laatste raceweekend van dit jaar! Maar wat voor eentje: het Spartan Trifecta World Championship. Iets waar ik al een jaar enorm naar uit heb gekeken!

Zondag
Omdat ik de benentraining vrijdag volledig had gehad, waren die pootjes vandaag weer fit genoeg om de loopschoenen onder te binden. Een lekker rondje via het Henschotermeer, waar ik al een tijdje niet meer was geweest.
Ik kon niet al te lang blijven hangen, want Sofie kwam ’s middags langs voor een gezellige middag koffie leuten, koken en vooral veel eten! Intens gezellig!

Maandag
Mijn project ‘Grieks armbandje’ is een beetje uit de kluiten aan het wassen. Zo had ik het in mijn hoofd gehaald dat ik voor al mijn reisgenootjes een armbandje mee wilde nemen. Als een malle aan het prutsen dus. Totdat de blauwe kraaltjes op waren. Shit! Omdat ik de deur niet uit kon omdat de c.v.-ketel werd vervangen bestelde ik ze online in de hoop ze morgen binnen te hebben…
Tegelijk met het bestellen van mijn bank heb ik zaterdag rekjes meegenomen om mijn medailles eindelijk eens fatsoenlijk op te kunnen hangen. Dat ziet er best wel impressive uit! Twee jaar Spartan aan de muur. En er ligt nog veel meer in dozen opgeborgen…

Dinsdag
Helaas… die kraaltjes kwamen dus niet! AAARG!! Flink balen, maar het is niet anders. Ondertussen was ik druk bezig met mijn koffer inpakken en legde ik de laatste hand aan het loopschema voor Celine.

Woensdag
Reisdag! Mijn laatste trip van dit jaar, mijn laatste raceweekend dit jaar, maar wel één van de hoogtepunten: het Spartan Trifecta World Championship in Sparta Griekenland. Na vorig jaar 18e te zijn geworden is mijn doel dit jaar om in de top 10 te eindigen.
Maar eerst daar zien te komen. Samen met Kelly, Celine, Gerben, Sara en Simone hadden we een voorspoedige trip naar ons huisje nabij Sparta. Een top Airbnb met veel ruimte. Waar we niet veel van zagen, want het was stikdonker toen we aankwamen.
We boekten deze reis ongeveer een jaar geleden. Het grappige was dat we elkaar toen niet allemaal kenden, maar daar kwam dit jaar verandering in. We hadden een overactieve app-groep, gingen samen trainen, reisden al samen af naar Spartan Races elders. Dat vind ik zo leuk van deze lifestyle: mensen ontmoeten met dezelfde interesses en zo je hobby kunnen delen.

Donderdag
Wat een getoeter in de straat! Lekker wakker worden met een bus die door dat smalle straatje moet rijden en er schijnbaar niet door kon omdat wij in het donker de auto’s iets te veel op de weg hadden geparkeerd… oeps!
Maar we moesten er toch op tijd uit, want voordat we konden ontbijten hadden we wel eerst boodschappen nodig.
Het weer liet ons vandaag wel wat in de steek. Zo hadden we het plan om Mysatras te bezoeken maar toen het onweer losbarstte toen we de auto uit wilden stappen zochten we ons heil in Sparta met wat shoppen, eten, koffie drinken en Spartans spotten.

Vrijdag
Een volle agenda vandaag. Voordat we ons onderdompelden in het Spartan Race gewoel bezochten we eerst ancient Sparta. Heel indrukwekkend om tussen de oude overblijfselen te lopen, met uitzicht over het hedendaagse Sparta.
Vervolgens was het tijd om de startnummers op te halen. Dat ging niet heel soepel, want was al met twee uur vertraagd en de wachtrij duurde dik een uur. Gelukkig was Spartan Phil er om de boel te vermaken met challenges en doken steeds meer Nederlanders op het plein op. Dat kwam mooi uit want de openingsceremonie, briefing en Nation Parade volgden elkaar vlot op. Als team captain mocht ik de vlag van het plein naar Leonidas dragen en werd ik onderweg onderworpen aan een aantal challenges. Zo moest ik officieel in het Grieks toestemming vragen om Sparta in te mogen, slingerde ik me door de multirig heen en zette ik onze handtekening op een wall. Ondertussen gingen we van links naar rechts en eindigden we met burpees voor Leonidas.
De eindtijd viel me gelukkig mee en met een groot deel van de groep doken we een restaurantje in om wat te eten.

Zaterdag
Raceday! Vandaag startten we met de Super, gevolgd door de Sprint. Het weer is vandaag op en top zomers en ik heb er last van. De races gaan prima. Ik heb behouden gelopen met het oog op morgen en had alleen in beide races burpees op de Spearthrow. Enige probleem: door de warmte en de felle zon in de ogen barst ik van de hoofdpijn… Hopelijk is dat de volgende dag weg.

Totaal loop kilometers deze week: 33 km

Totaal september: 90 km
Totaal oktober: 70 km

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

error: Content is protected !!