Evenementen

Move your body not your boobs!

Nee het was géén 1 april grap, maar niet iedereen nam ons serieus. Samen met Marjon organiseerde ik deze dag namelijk een event om de nieuwste prijswinnende sportbeha van Anita te testen, de Air Control Deltapad. En hoe doe je dat beter dan het maximale van een sportbh te vragen!

[heading size=4 style=underline]We solemnly swear…[/heading]Trampolines! Dat idee kwam bij mij in januari spontaan op, omdat ik bezig was met mijn #bucketstuff challenge: iets doen wat je nooit eerder gedaan had. Marjon kreeg hier gehoor van, kwam undercover mee koekeloeren en een idee was geboren. Want dit was té leuk! Maar dan moest het wel (nog) intensiever dan een beetje freewheelend over trampolines heen stuiteren. Want zet een groepe meiden bij elkaar en het is al een kippenhok, maar als je ze ook nog eens op trampolines zet wordt het een chaos! En het was wél de bedoeling dat dit plan goed in beeld zou komen. Want springen op trampolines zou onze ultieme test worden voor de nieuwste Anita Active Air Control Deltapad… En zo gingen Marjon en ik aan de slag om dit event neer te zetten met 1 april als geplande datum. #Bounceyourbodynotyourboobs was geboren!
Anita-Bounz-Your-Body-001
[heading size=4 style=underline]1 april![/heading]En dan is het ineens al zover! Met zo’n 20 meiden op de guestlist, auto’s vol geladen en met een gieter in de hand kwamen we ruim op tijd aan bij Bounz Amsterdam. We moesten eerst namelijk nog wat ‘opbouwen’.
Anita-Bounz-Your-Body-3De torsen met sportsetjes aan, pakjes met sportbeha’s voor de deelneemster, goody bags en de hapjes en drankjes. Vanaf 17.30 druppelden de meiden allemaal binnen, waar we na een kennismaking, passen, op maat instellen en vooral heel veel bijkletsen (ik geloof dat bijna iedereen elkaar kende, of anders was dat binnen 5 minuten in ieder geval het geval) werden we om 18.00 uur op de trampolines verwacht. Niet om een beetje rond te bouncen, maar voor een pittige bootcamp. En hoe pittig….!
Anita-Bounz-Your-Body-2
[heading size=4 style=underline]Shirt uit, shirt uit![/heading]Onze instructrice was van de meet af aan al streng. Maar goed ook, want een paar van ons had last van het kind dat in ons naar boven kwam… Zoals ik. Als ik eenmaal sta te springen kan ik namelijk niet zo goed meer stoppen… En stel je voor… een stuk of 30 trampolines, die de hele oppervlakte van een gymzaal omvatten, met stuiterwanden alom! Gelukkig begonnen we onze warming up met… springen!
Anita-Bounz-Your-Body-7Alleen dan wel met allerlei opdrachten erbij, zoals de knieën optrekken, hakken naar de billen, split, spagaat, afwisselen, etc. We waren nog niet eens begonnen of het zweet gutste al van me af! Hoe krijg je een stel meiden uit de shirts? Konden we in ieder geval wel onze nieuwe sportbeha’s showen! Volgende onderdeel was een estafette over de trampolines naar de overkant en weer terug. Bloedfanatiek raceten we over de trampolines heen, struikelend, vliegend en stuiterend. De verliezers kregen push ups aan de broek.
Anita-Bounz-Your-Body-23
[heading size=4 style=underline]Bouncen![/heading]Tijd voor even een korte break met wat te drinken of een snack. Maar met al dat gestuiter vond ik drinken wel genoeg. Onze instructrice riep ons weer terug, we waren nog niet klaar! De bootcamp ging nu pas van start! We kregen twee rondes HIIT met allemaal verschillende oefeningen voor de kiezen: kettlebell swings, kettlebell squats, planken, zijwaartse sprintjes, russian twists. lunges, ga zo maar door!
Anita-Bounz-Your-Body-31Bij sommige oefeningen was 30 seconden goed vol te houden (mits je op de been bleef en niet half over de trampoline stuiterde ondertussen je kettlebell ontwijkend), maar bij andere oefeningen leek de tijd eeuwig te duren! In de paar seconden rust hadden we net genoeg tijd om te wisselen naar de volgende trampoline voor de volgende oefening, of van de laatste trampoline weer helemaal naar voren te sprinten. Dit was echt hilarisch! Dachten we klaar te zijn? Mooi niet! Nog een duo-HIITje kregen we voorgeschoteld. Alleen kon niemand de volgorde van de oefeningen onthouden, waardoor we de perfecte smoes hadden: ‘om maar in beweging te blijven gaan we maar springen!’
Anita-Bounz-Your-Body-25
[heading size=4 style=underline]En we gaan nog niet naar huis![/heading]Na een uur was het tijd voor de cooling down. Het was onze instructrice gelukt! We waren allemaal stil! Voor eventjes… Want toen ze zei “en dit was de cooling down, jullie zijn klaar” leek het alsof de bom barstte! Van alle kanten begonnen we als malloten te stuiteren. Een schoolklas was er niets bij!
Anita-Bounz-Your-Body-50Mooie gelegenheid voor fotograaf en filmman om van die energie nog even goed gebruik te maken door nog wat beelden te schieten! Liefst waren de meesten nog wel even door gegaan met bouncen, maar de hapjes, drankjes en lekkere Weleda voetbadjes stonden op ons te wachten. Want van dat gespring (zeker op je blote voeten) worden de voetjes ook niet schoner. Dus allemaal met de voeten in een teiltje en soppen maar. Meteen een mooi moment om even te polsen hoe de Deltapad bevalt. En ik geloof dat iedereen het over eens was: wat een geweldige sportbeha is dit! Alles vandaag bewoog, behalve de boobs!
Anita-Bounz-Your-Body-39Jammer genoeg komt er dan toch een einde aan zo’n leuke avond. Nadat iedereen was vertrokken ruimden we de boel weer op en konden we thuis nog even lekker nastuiteren. Dit was te leuk! Bedankt Marjon en Anita voor deze waanzinnig leuke samenwerking! Wanneer het vervolg?
Anita-Bounz-Your-Body-Instagram (7)
Meer foto’s van onze gekke fratsen zien? Check de facebookpagina van Anita!

Foto’s: Harm Dommisse

2 reacties

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

error: Content is protected !!