Sportweek

Sports diary #22 2019

Wat een heerlijke week! Ik heb mijn Spartan WK-kwalificatie zo goed als binnen en kon na dit fantastische raceweekend genieten van het mooie Ierland.

Zondag
Ik was gek genoeg minder nerveus dan gisteren maar toen ik me toch echt klaar moest gaan maken voor de race begonnen de zenuwen te komen. En precies op het moment dat Spartan Phil ons toesprak kwam de regen met bakken uit de lucht. Helemaal doorweekt gingen we van start. Ik lag direct al voorin in de groep, achter een Ierse en met Jennifer op mijn hielen. Bij het A-frame ging Jennifer voorbij maar met z’n drieën bleven we aardig dicht bij elkaar lopen. De ringen brachten alleen een volledige verandering aan de race. De Ierse viel er uit op het moment dat ik vlak achter Jennifer aan kwam bij de ringen. Maar ik was er sneller doorheen dan Jennifer en realiseerde me dat ik nu op kop liep…. Eeehm say what? Gas op die lollie dus! Die voorsprong wist ik vast te houden en zelfs uit te bouwen door een burpee vrije race te lopen. Niet alleen 1e in mijn Age Group, maar zelfs de snelste tijd overall bij de Age Group dames! Een 1e plek die mij nagenoeg verzekerd van een top 3 in de UK & Ireland serie en dus kwalificatie voor het Spartan WK in Tahoe! Mijn dag kon niet meer stuk en vierde ik met een groot stuk rockie road.

Maandag
Laat de vakantie nu maar beginnen. Met Trudy en Flip reisde ik vandaag naar het zuiden van Ierland, terwijl Samantha en Paul richting Belfast verder gingen. Het was een prachtige rit door de Wicklow Mountains, via Wexford en Waterfront naar ons volgende onderkomen in Ballyhoura. Een heel ruime bungalow in het bos. En deze was juist weer boven onze verwachtingen.
Geen zin om te koken dus reden we naar een leuke pub in Mitchelstown waar het eten echt tè goed was. Waar vind je op de kaart tegenwoordig nog pavlova?

Dinsdag
Vroeg op want vandaag zouden we de Ring of Kerry rond rijden. Dat we keuzes moesten maken was ons vooraf al duidelijk maar het liefst waren we over uitgestapt. De Ring is zelf al bijna 180 kilometer en we hadden nog wat aanrijtijd.
Fantastische uitzichten, knuffelen met een lammetje, met een veerpontje naar het eiland Valentia, een wandeling door een tropisch oerwoud, ijs op een terras, chocolaproerverij terwijl het buiten stortregende en dat met constant veranderende landschappen. De Ring of Kerry is fantastisch maar een dag is echt te kort.

Woensdag
Cobh en Cork stonden vandaag op het programma, maar waar diverse sites en folders de mooiste plaatjes toonden was de realiteit iets minder kleurig. Vooral veel vergane glorie in Cobh. Dit stadje moet het nu hebben van het Titanic museum. Hier is namelijk de Titanic gebouwd. Het centrum van Cork hadden we ook snel gezien en we reden door naar Blarney Castle.
Dit kasteel ten noorden van Cork is gesitueerd in een prachtig park maar is vooral bekend van de kissing stone. In de bovenste omloop is een steen verwerkt die volgens een legende geluk gevende krachten bezit. Door de steen te kussen zou je geluk moeten ervaren. Daarvoor moet je wel eerst op je rug gaan liggen, je hoofd door een gat onder je steken zodat je met je hoofd in het luchtledige op zo’n 20 meter hoogte ligt. Om nu een steen met duizenden bacteriën van anderen te gaan kussen zagen we niet zitten, naar het uitzicht was prachtig.
Op de terugweg reden we langs de pavlova pub voor weer een heerlijk diner. Zonder pavlova dit keer. Ik geloof dat ik moet gaan afkicken…

Donderdag
Gatver de week Ierland is alweer voorbij! Een chille reisdag naar het vliegveld met een lunchstop in Kildare met een kort bezoek aan een 13e eeuwse kerk met kinderbegraafplaats.
Omdat we op tijd op het vliegveld waren was er alle tijd om de vakantie af te sluiten met een… whiskey. Zo en nu weer in het gareel! Volgens mij ben ik aangekomen deze week…
Een voorspoedige reis bracht me weer thuis waar de wasmachine meteen aan het werk kon.

Vrijdag
Meteen mijn normale ritme weer oppakken. Training bij Huub it is. Maar ik had niet echt lekker geslapen en buikpijn. Rondje hardlopen ging op ontspannen tempo en we deden alleen rustig squats. Dat was genoeg ook, de bank was ’s middags m’n grote vriend. Vakantie vieren is ook zo zwaar!

Zaterdag
Nou, dat hakt er even in. Lichte verhoging, maar de buikpijn was vandaag weg en ik kon weer normaal eten. Maar ik deed vandaag lekker weinig.
Aangezien mijn ouders vanochtend terug zijn gekomen van hun rondreis door Canada was dat een mooie gelegenheid voor een wandelingetje naar hun toe en bij te kletsen.

Totaal loop kilometers deze week: 12 km
Jaartotaal loopkilometers 2019: 454 km

Totaal januari: 79 km
Totaal februari: 96 km
Totaal maart: 88 km
Totaal april: 88 km
Totaal mei: 103 km

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

error: Content is protected !!