Sportweek

Sportweek 42 2016

Ja hoor, het is weer eens zover… Ik ben mijn hart weer eens verloren. Dit kaar aan Canada. Het OCR WC was al een groot onverwachts en onwijs mooi avontuur, maar ons weekje vakantie erna was eigenlijk minstens zo indrukwekkend. Canada is fantastisch!

Zondag
Het teamevent vandaag liep bijna volledig in de soep doordat mijn team me in de steek liet en dat op een nogal laat moment liet weten (verslapen? geen zin in regen?)… Gelukkig kwam Ricardo to the rescue en hadden we een waanzinninge race en omdat we toch al niet volgens de regels meededen, lapten er we nog maar wat meer aan de laars: gewoon met z’n tweëen het laatste onderdeel agility doen! Wel zo gezellig! En met de finish van het teamevent was het WK weekend al weer afgelopen… De tijd was voorbij gevlogen en als ik érgens spierpijn had, dan was het in mijn lachspieren. Wat een ge-wel-di-ge ervaring was het dit jaar! Misschien kwam dat vooral doordat ik mezelf een totaal ander doel had opgelegd dan vorig jaar.
14642229_10207194058162397_801734814090561545_n
Maandag
Als je dan toch in Canada bent, kun je maar beter ook een paar vakantiedagen er aan vast plakken. Maandag verlieten we ons hotel in Barrie en reden naar Niagara Falls (via een paar outletshops, konden het niet laten…). Voordat ik naar Canada ging had ik een idyllisch beeld van de Falls. Zo midden in de natuur, prachtige uitzichten. Als je náár de Niagara Falls kijkt, is dat ook inderdaad het beeld. Maar draai je vooral niet om… Wat een AFGRIJSELIJK stadje is Niagara Falls verder! Ik noem het een kruising tussen Disneyland, Walibi Fright Night, Junkfood walhalla, Jurrasic Park en dat overgoten met te veel toeristen met een selfie stick.
img_20161017_173353Ok, het hotel waar we zaten was goed, maar gelukkig zaten we hier één nachtje. Overigens zijn de Niagara Falls echt waanzinnig mooi en indrukwekkend! Ook al sta je rijendik met toeristen om je heen, door het bulderende water hoor je ze nauwelijks en kun je toch van dit spektakel genieten.
14633496_1199646646763366_5437579221890365872_o
Dinsdag
Van Niagara reden we naar Toronto, waar we voor de laatste dagen een Airbnb hadden geboekt. Ons appartement kijkt recht uit op Fort York, de CN Tower en het Rogers Stadion (op de foto de tweede toren van links, 18e verdieping). Omdat we niet midden in het centrum zitten hebben we een behoorlijk wijds uitzicht. De komende dagen gaan we naar hartelust los in Toronto.
Woensdag
We hebben tot dusver enorm veel mazzel met het weer. Heet is gewoon over de 20 graden en de lucht strakblauw. Een perfecte dag om de CN Tower op te gaan. Met zijn ruim 550 meter was het tot 2007 het hoogste vrijstaande gebouw. Van boven hebben we een fantastisch uitzicht. Maar we kunnen nog een stukje hoger naar de SkyPod op 447 meter. 14721444_1201585803236117_5995082051126331384_nVanaf hier kunnen we zelfs Detroit en Rochester zien (als het echt helder is schijn je zelfs New York te kunnen zien), terwijl onder ons de supporters van de Blue Jays het Rogers Stadion binnen stromen. Helaas zit het dak van het stadion dicht en zien we niets van de wedstrijd.
Donderdag
Het mooie weer is op en het is druilerig en een heel stuk frisser. Toch is de temperatuur prima voor een stedentrip en zodra het wat harder begint te regenen weten we wel ergens te schuilen. We gaan eerst naar Kensington, een soort hippie wijkje naast China Town met allemaal gekke winkeltjes, waar we onder toezicht van een zwaar trippend typje een koffie drinken en vervolgens in een grappig zaakje met huismussen (vogeltjes dus) ontbijten.
img_20161020_111529We wandelen door naar downtown op zoek naar één van de betere craftbeer bars en zo ontwijken we een grote bui, terwijl we een gezellige middag hebben met een paar locals. De mensen hier zijn ZO vriendelijk en leuk!! Ik wil niet weg!

Vrijdag
Ons laatste dagje al weer en die start ik met het inpakken van de tas en een bezoekje aan de gym in ons appartementencomplex. Ok, het is echt fitness, maar ik sta versteld van wat ze er allemaal hebben staan. Zo kan ik dus even rustig uit mijn dak voordat we weer een lange vlucht in zetten.
Canada Toronto AirbnbOp ons gemakje pakken we de UPExpress naar het vliegveld. Blijkt dat we niet de enige Nederlandse WK gangers zijn op deze vlucht. Toevallig zitten Gertjan, Mervyn, Chris en Izar met ons opgescheept! Gezellige boel dus. Gelukkig, want slapen in een vliegtuig kan ik niet en dus sla ik een nacht over. Help…
Zaterdag
Voor mij is het net over middernacht, maar ik heb mijn ‘ontbijt’ al achter de kiezen en volgens de Nederlandse tijd is het zo’n 7 uur in de ochtend. Dit wordt een lange dag… Al weet ik me best goed staande te houden en pak mijn tas uit, doe de was, tik me een ongeluk op de laptop, doe zelfs nog wat klusjes die voor de vakantie waren blijven liggen, doe een middagdutje en zit eigenlijk verder prima in mijn dagritme. Dat ik zo’n 36 uur op ben (dat trek ik normaal gesproken écht níet!) wil ik liever niet weten. Als ik weer enigszins helder uit mijn ogen kijk ligt er wel een leuk boek voor me klaar van Barbara Kerkhof. Met een super lief persoonlijk dankwoord aan mij! Stiekem een beetje trots!
14642519_1204283772966320_4476987779433698585_n
Totaal loop kilometers deze weken: 5 km
Jaartotaal loopkilometers 2016: 1.035 km

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

error: Content is protected !!