Training

Sports diary #21 2022

Aan al het goede komt veel te snel een einde. Een waanzinnige vakantie is voorbij en op Schiphol word ik meteen weer terug gesmeten in de realiteit. Deze week weer gewoon aan het werk, maar ook weer een leuk (veel te leuk!) Spartan weekend!

Zondag
De laatste dag van de vakantie is aangebroken, maar misschien ook wel de dag in Georgië, die het meeste indruk heeft gemaakt. Omdat de voorspellingen voor vandaag redelijk ok zijn voor de Hoge Kaukasus besluiten we om richtingStepantsminda, via de enige toegangsweg: de Georgische Militaire weg, die naar Rusland loopt. Een waanzinnige rit met de auto, waarbij mijn mond meerdere keren openviel van verbazing door de prachtige uitzichten. Ik was er echt stil van.
De bergen werden steeds hoger en ruiger naarmate we bij het wintersportplaatsje Gudauri kwamen. Bij het Monument van de Vriendschap hadden we een prachtig uitzicht door de Jvari pas, met de sneeuw heel dichtbij. Over de pas kwamen we in de vallei die ons richting Stepantsminda voerde. De berg Kazbek, met z’n 5047m, torende boven ons uit.
De voorspellingen waren zo’n 12 graden, maar we klauterden met 26 graden en volle bak zon naar de Drievuldigheidskerk van Gergeti en niet veel verder naar de watervallen van Gveleti. Onze weg hield op bij de Georgische grens, waarna we rechtsomkeert maakten voor een lunch in Stepantsminda. Eigenlijk een aprés ski zonder ski. Maar wel met sneeuw op de immense bergtoppen om ons heen en onder een brandend zonnetje.
Maandag
Met een wekker om 3.45 was het een vroege ochtend. Op naar het vliegveld van Tbilisi. De vakantie is al weer over. Veel te snel! Wat heeft Georgië me in alle opzichten verrast! Met dank aan Sander, die me een fantastische week heeft bezorgd.  Dat mijn vakantie over is, wordt me met een uur vertraging en twee uur wachten op mijn koffer op Schiphol meer dan duidelijk. Ik wilde eigenlijk nog naar kantoor, maar dat verschuif ik maar naar morgen. Gelukkig kon ik in het vliegtuig en tijdens het wachten nog wat werken en een interview voorbereiden, dus de dag was nog niet helemaal vernaggeld.
Thuis kon de wasmachine meteen aan de gang en was de koffer snel weer leeg. Om 21 uur lag ik uitgeteld in bed en viel meteen in coma.

Dinsdag
Een productief en gezellig dagje op kantoor. Ik werkte mijn interview uit, die binnenkort in het RunningNL magazine komt, ontving het nieuwe Wandelnl magazine met een artikel van mij erin, zat in de pauze binnen vanwege een wolkbreuk en was blij dat ik aan het einde van de dag frisse lucht had. Aangezien ik vanavond geen oefenavond van de brandweer heb, besloot ik dat ik wilde gaan boulderen. Nu had ik Ilona en Valerie al weer veel te lang niet gezien, dus toen bleek dat zij ook een vrije avond hadden, was een bouderdate snel gepland! Dat was vooral heel veel bijkletsen en lachen!

Woensdag
Zo en dat was alweer de laatste werkdag van de week! Targets weer gehaald en ik had zelfs even de tijd om ’s middags de loopschoenen aan te doen en een ijsje te verdienen. Heerlijk gelopen. Een weekje looprust en veel wandelen met hoogtemeters is zo slecht nog niet.
’s Avonds stond ik weer in mijn bluspak bij de brandweeropleiding. Vanavond hadden we twee inzetjes. Eentje technische hulpverlening en eentje IBGS met radioactieve stof. Het einde van de opleiding komt nu echt heel dichtbij! Nog een paar weken en dan hebben we ons examen…

Donderdag
Hemelvaartsdag! Alleen ben ik donderdags altijd al vrij, dus merk ik niets van deze vrije dag. Sterker nog, ik heb een bak werk liggen vanuit mijn eigen bedrijfje, zoals blogs schrijven, en heeft mijn huis ook eens wat aandacht nodig. Eigenlijk de tuin ook… Die lijkt nu wel een jungle! Laatste punt op mijn to do list is het uitwerken van een paar praktijkopdrachten voor de brandweer. Heel productief dagje!

Vrijdag
Met een raceweekend voor de boeg dacht ik vandaag even een makkelijke training bij Huub te hebben. Boy, was I wrong! Gewoon ff lekker door op kracht en laag in de reps, zoals voor de vakantie. Maar nu met 140 kilo… Say what? Dat is 5 kilo onder mijn 1RM! En dat voor 3 sets van 2 reps!

Zaterdag

Raceday!! Drie weken na het Trifectaweekend in Engeland heb ik mijn A-tot-Z-Trifectaweekend raceplan weer uit de kast getrokken met als doel alle races te finishen en heel te blijven. Vandaag stonden de Beast en de Sprint op het programma. Het idee was om de Beast zoveel mogelijk hardlopend af te leggen. De Sprint zou ik vervolgens lopen met Ankie in onze bluspakken. Deze dag was boven al mijn verwachtingen! Niet alleen kon ik bijna de gehele Beast afstand hardlopend afleggen, ik werd ook nog eens 3e! En onze Sprint was hilarisch, zwaar, erg uitdagend op bepaalde obstakels. maar zo ongelooflijk leuk! Een uitgebreid verslag volgt nog.

Totaal loopkilometers deze week: 31 km
Jaartotaal loopkilometers 2022: 533 km

Aantal loopkilometers januari: 145 km
Aantal loopkilometers februari: 143 km
Aantal loopkilometers maart: 84 km
Aantal loopkilometers april: 69 km

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

error: Content is protected !!